Tuesday, May 4, 2010

Tahniah Pak Kojam...

Berita tentang Pak Kojam ni akan dilantik dalam Kabinet bukan cerita baru, aku dah dengar dari mulut GAP sejak dari Tahun 2008 lagi, seperti yang kita ketahui Ezam Mat Nor atau dikenali dengan panggilan Pak Kojam oleh budak-budak Shah Alam mengangkat sumpah sebagai senator Dewan Rakyat pada 3.5.2010 yang lepas, tapi tahukah anda berita tentang offer ezam kedalam kabinet BN ni bukan cerita baru, GAP pernah bercerita kepada saya pada hari Ezam melepaskan jawatan pengerusi Gerak pada 15.05.2008 (kurang 12hari lagi genap 2 tahun.)

Tapi ceritanya lebih agak menyeramkan, Ezam akan dilantik sebagai Menteri penuh, dan apabila ianya terjadi seluruh rakan-rakan Anwar akan berpaling kepada Ezam, "masa tu aku dah senyum, ko duk la sokong Pak Syeh tu.." itulah antara ungkapan GAP yang masih aku ingat, mungkin benar apa yang GAP cakapkan, sebab itulah beberapa orang pimpinan yang gila kuasa dan harta mula meninggalkan PKR, sebab diorang dah tahu Ezam akan diserap masuk dalam Kabinet.

Selepas ni kita akan lihat pimpinan PKR yang dah tak sabar gila kuasa akan melompat ke Umno dan akan jadi budak suruhan Ezam pula. Rakan-rakan lama dalam PKR yang ikut Ezam dah mula senyum dan ketawa selepas majlis angkat sumpah semalam.

Tapi mampukah mereka gelak sehingga pilihanraya yang ke 13 nanti..?? Apakah mereka lupa tentang peralihan sokongan rakyat yang semakin condong kepada Pakatan Rakyat? Apakah mereka lupa bahawa perlantikan Ezam adalah kerana MP BN tidak mampu lagi menangkis hujah-hujah bernas DSAI yang semakin diterima rakyat? Apakah mereka lupa bahawa Ezam pernah mengatakan Umno sedang menuju kearah kehancuran. Apakah mereka terfikir nasib mereka jika Ezam gagal menjadi benteng terakhir BN dalam Parlimen nanti?

Hakikatnya Ezam hanyalah sesumpah yang berubah-ubah rentaknya mengikut persekitarannya....

No comments:

Post a Comment