Thursday, January 6, 2011

Hampir Semua Jabatan Kerajaan dalam Negeri Selangor dikuasai BN..??

Semalam aku membantu seorang pakcik yang mohon bantuan aku untuk menghantar beliau ke Pejabat Ahli Dewan Undangan Negeri Selangor, bagi memohon pengesahan sokongan untuk beliau menyertai Projek Pembangunan Pertanian Negeri Selangor.

Pakcik ni lah kn, dia orang kuat PR, dalam perjalanan aku sempat berborak dengan dia berkenaan isu terhangat di pasaran sekarang ni, dia kata " aku kenai sangat dengan si Kusrin tu, sekampung ngan aku, aku tau la.." dn bla, bla, bla... tak habis lagi, "memang patut pun, jgn bagi kt dia, walaupun dia orang kg aku, dia memang orang dacin (BN) dari dulu lagi, berapa banyak dah Menteri Besar dacin (BN) dia tolong..." bla, bla, bla..

Oklah, sampai je kitorang kt pejabat YB ni, adalah sorang mamat ni memperkenalkan diri dan tanya apa tujuan datang kemari, Pakcik ni pun cakaplah apa hajat dihati, cewah.. Pakcik ni pun bagilah borang yang hendak di cop dan tandatangan,

Setelah dibelek-belek dik mamat tu tetiba dia cakap, Pakcik.. borang ni minta tandatangan JKKK @ JKKP je, tak cakap pun nak cop Adun.." aku pun bangun, dan tengok borang tu.. Tekezut berok aku bila aku tengok dalam borang tu tulis..

BAHAGIAN IV (Diisi oleh JKKK / JKKKP)
(SOKONGAN JKKK / JKKKP)

...................................
................................
* Sokongan JKKK adalah bagi Negeri-negeri di bawah Barisan Nasional
* Sokongan JKKKP adalah bagi Negeri-negeri di bawah Pakatan Rakyat


aku pun minta diri dan blah...
Pakcik tu terpinga-pinga tak faham apa yang berlaku, disebabkan aku kesian ngan pakcik tu aku ambik borang tu dan jumpa JKKKP kampung aku mintak dia sign, kalau tak mampus aku nak gi jumpa..

Cuma apa yang aku tak faham, kenapa Jabatan Kerajaan dalam Negeri Selangor masih berlaku sedemikian, Apa exco buat..?? so tak peliklah jika BN cuba masuk kedalam pentadbiran Kerajaan Negeri dengan menghantar Kusrin pulak..

Fikir2 lah..





No comments:

Post a Comment