Sunday, July 11, 2010

Khir Toyo akhirnya dedah sendiri Kerakusan Umno BN di Selangor mencuri pasir

Lawak apa lah yang Mat Tempe ni cuba buat aku pun tak tahu la, Mat Tempe ni cuba jadi hero bila dedahkan aktiviti curi pasir dalam Sinar Harian hari ni (12/07/10). Aku rasa lah kan, kalau orang luar Selangor mungkinlah boleh di kelentong, tapi kalau orang Selangor semua tahu siapa kepala curi pasir dalam Selangor ni.

Aku rasa lah kan, tempat yang Mat Tempe pegi tu kan (dan bbrapa tempat panas yang lain) dah dibuat operasi beberapa kali oleh PTG, PTD dan KSSB, tapi seperti ada kuasa luarbiasa pemaju tu lah kan, selang beberapa minggu operasi jalan balik.

Aku dengar (tul ke tak tah la) kat situ jugak lah YB Shuhaimi pernah disekat oleh beberapa MPV bercermin gelap dari memasuki kawasan tu, tapi kan macamana Mat Tempe ni boleh masuk dengan mudah yek..?? Pelik, pelik, siap bawak press lagi tu.. Hebat power Mat Tempe ni..

Tadi aku dengar Sidang Dewan Negeri bila Sungai Burong tanya pasal pasir ni, MB jawab dulu curi pasir ni tak didedahkan pun pada semua, orang kampung tak tahu pun aktiviti-aktiviti tu semua haram sebab semua didalangi oleh orang-orang besar ni, sekarang bila Kerjaan PR ambil alih baru orang kampung buka mata, baru tahu semua projek pasir ni rakyat yang punya, bukan Kerajaan BN yang punya..



Antara kawasan yang YB Shuhaimi tinjau sejak 2008 menjalankan pencurian pasir yang dilindungi oleh tangan-tangan ajaib

*Sorang pakcik dari Kampung Jalan Kebun tadi tanya aku, "kata pasir ni rakyat yang punya, kalau halal mana pegi duit penjualan pasir masa zaman BN dulu..?? Kalau haram, mana kawasan dan pemaju yang telah di tangkap??
Aku jawab tanyalah MB dulu yang jugak Mat Tempe yang cuba jadi hero Malaya tu...?????

No comments:

Post a Comment